Προβληματισμό αλλά και αντιδράσεις προκαλούν τα σχέδια του ΥΠΕΧΩΔΕ για την κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου που θα συνδέει την Αθήνα με τα Μεσόγεια, καθώς θα πρέπει να θυσιαστούν περισσότερα από 3.000 δέντρα, ενώ μεγάλος όγκος αυτοκινήτων θα διοχετευτεί στους στενούς δρόμους των δήμων από όπου θα διέρχεται ό νέος αυτοκινητόδρομος.
Μία ημέρα μετά την παρουσίαση των μεγαλεπήβολων οδικών έργων από τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, συγκοινωνιολόγοι και φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης τονίζουν ότι η επέκταση των μέσων μαζικής μεταφοράς θα έπρεπε να αποτελεί πρώτη προτεραιότητα.
Παράλληλα, ο μεγάλος προβληματισμός των δήμων από όπου θα διέρχεται ο νέος δρόμος, αφορά στην υποβάθμιση του περιβάλλοντος με την αύξηση των ρύπων αλλά και την όξυνση του κυκλοφοριακού φόρτου.
Ενδεικτική είναι η περίπτωση της Καισαριανής, που θα βρίσκεται στο επίκεντρο της χάραξης των νέων δρόμων. Σύμφωνα με το δήμαρχο της περιοχής οι ρύποι την τελευταία πενταετία, από την ημέρα που λειτούργησε η περιφερειακή Υμηττού, έχουν "χτυπήσει κόκκινο".
Πολλά ερωτήματα προκαλεί επίσης η μελλοντική επέκταση του δρόμου μέσα από τις περιοχές της ανατολικής Αττικής που επλήγησαν από τις πρόσφατες πυρκαγιές, δεδομένου ότι η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το συγκεκριμένο έργο εκπονήθηκε πριν από τις τελευταίες φωτιές.
Υπενθυμίζεται ότι το έργο προβλέπει τη σύνδεση του Κόμβου Μεσογείων με τον μεγάλο κόμβο που θα κατασκευαστεί κοντά στο στρατόπεδο Σακέτα και τη σύνδεση του τμήματος αυτού με την Καισαριανή. Ο κόμβος Σακέτα θα αποτελέσει και την αφετηρία για το κομμάτι του δρόμου που θα καταλήγει υπογείως στην Ούλωφ Πάλμε, κάτι που αναμένεται να αυξήσει κατακόρυφα την κίνηση στο συγκεκριμένο δρόμο που είναι ήδη κορεσμένος.
Από τον κόμβο Σακέτα θα ξεκινά και η δυτική επέκταση της περιφερειακής Υμηττού που θα φθάνει μέσω μιας σειράς σηράγγων, στο Μητροπολιτικό Πάρκο Ελληνικού.
www.skai.gr
www.skai.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου