Οι ιδιοκτήτες Ι.Χ., ελαφρών και βαρέων φορτηγών και άλλων οχημάτων βρέθηκαν και πάλι στο επίκεντρο των σχεδιασμών της κυβέρνησης που αναζητά επιπλέον έσοδα για τα άδεια δημόσια ταμεία, αλλά και τρόπους να αυξήσει την κινητικότητα στην δοκιμαζόμενη από την κρίση οικονομία.
Αυτή τη φορά τα νέα φορολογικά μέτρα που ανακοινώθηκαν αφορούν τα περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά τους και την υποχρέωση του ΥΠΕΧΩΔΕ να συμμορφωθεί με τις κοινοτικές οδηγίες για περιορισμό των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (το 2012 να μειωθούν οι ρύποι κατά 25-35% και το 2015 έως 60% ). Ταυτόχρονα ωστόσο, κύριο χαρακτηριστικό τους είναι ο εισπρακτικός χαρακτήρας και η δημιουργία τεχνητής ζήτησης στην αγορά αυτοκινήτου.
Φυσικά, χαμένοι για μία ακόμη φορά είναι όσοι εκμεταλλεύτηκαν την πρώτη ρύθμιση και αγόρασαν μεγάλου κυβισμού οχήματα και ειδικά 4Χ4 και τζιπ, καθώς αυτά εμφανίζουν τα πλέον ρυπογόνα χαρακτηριστικά. Αντίθετα, εταιρείες που μέχρι σήμερα έκαναν περιορισμένες ή καθόλου προσφορές και διαθέτουν καθαρότερης τεχνολογίας κινητήρες, είναι πιθανόν να εκμεταλλευτούν με την σειρά τους τις μεθοδεύσεις της κυβέρνησης.
Φυσικά, χαμένοι για μία ακόμη φορά είναι όσοι εκμεταλλεύτηκαν την πρώτη ρύθμιση και αγόρασαν μεγάλου κυβισμού οχήματα και ειδικά 4Χ4 και τζιπ, καθώς αυτά εμφανίζουν τα πλέον ρυπογόνα χαρακτηριστικά. Αντίθετα, εταιρείες που μέχρι σήμερα έκαναν περιορισμένες ή καθόλου προσφορές και διαθέτουν καθαρότερης τεχνολογίας κινητήρες, είναι πιθανόν να εκμεταλλευτούν με την σειρά τους τις μεθοδεύσεις της κυβέρνησης.
Αναλυτικά τα μέτρα που ανακοίνωσε ο Γ.Σουφλιάς μετά την συνεδρίαση της Κυβερνητικής Επιτροπής υπό την προεδρία του Κ.Καραμανλή, στο Μέγαρο Μαξίμου:
-θα επιβληθούν περιβαλλοντικά τέλη για τα αυτοκίνητα, τέλη τα οποία θα καθορίζονται ανάλογα με την περιβαλλοντική επιβάρυνση του κινητήρα. Τα καθαρά ΙΧ θα έχουν μείωση τελών, ενώ στα πιο ρυπογόνα θα αυξηθούν από 50-150 ευρώ. Η επιβολή τους είναι άμεση, από τον ερχόμενο Νοέμβριο, για το 2010.
-θα υλοποιηθεί πρόγραμμα απόσυρσης παλαιών αυτοκινήτων, την τριετία 2009 - 2012 με κίνητρα που θα θεσπιστούν, αλλά και επιπλέον κίνητρα για την αγορά καινούργιων ΙΧ, με άδεια κυκλοφορίας μετά το 2005. Η χρηματοδότησή της θα γίνει από την αύξηση των τελών και των ενισχυμένων εσόδων από τη φορολογία στην αγοραπωλησία οχημάτων, την κατανάλωση βενζίνης κτλ. Το συνολικό όφελος για τα ΙΧ θα είναι από 1.000 ως 2.200 ευρώ, ενώ θα φτάνει ως 9.000 ευρώ για βαρέα οχήματα.
-πράσινος δακτύλιος από τον Σεπτέμβριο του 2011, με τα οχήματα που εκπέμπουν από 140 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο και κάτω, να κυκλοφορούν ελεύθερα. Τα ΙΧ που κυκλοφόρησαν πριν το 1995 δεν θα επιτρέπεται να κυκλοφορούν εντός του δακτυλίου τις ώρες που ισχύει, ενώ για τα ενδιάμεσα οχήματα θα ισχύσει το μέτρο των μονών - ζυγών. Η διεύρυνση των ορίων του δακτυλίου είναι πιθανή, αλλά ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ απέκλεισε την πιθανότητα δημιουργίας διοδίων και κυκλοφορίας πετρελαιοκίνητων ΙΧ εντός του.
-θα επιβληθούν περιβαλλοντικά τέλη για τα αυτοκίνητα, τέλη τα οποία θα καθορίζονται ανάλογα με την περιβαλλοντική επιβάρυνση του κινητήρα. Τα καθαρά ΙΧ θα έχουν μείωση τελών, ενώ στα πιο ρυπογόνα θα αυξηθούν από 50-150 ευρώ. Η επιβολή τους είναι άμεση, από τον ερχόμενο Νοέμβριο, για το 2010.
-θα υλοποιηθεί πρόγραμμα απόσυρσης παλαιών αυτοκινήτων, την τριετία 2009 - 2012 με κίνητρα που θα θεσπιστούν, αλλά και επιπλέον κίνητρα για την αγορά καινούργιων ΙΧ, με άδεια κυκλοφορίας μετά το 2005. Η χρηματοδότησή της θα γίνει από την αύξηση των τελών και των ενισχυμένων εσόδων από τη φορολογία στην αγοραπωλησία οχημάτων, την κατανάλωση βενζίνης κτλ. Το συνολικό όφελος για τα ΙΧ θα είναι από 1.000 ως 2.200 ευρώ, ενώ θα φτάνει ως 9.000 ευρώ για βαρέα οχήματα.
-πράσινος δακτύλιος από τον Σεπτέμβριο του 2011, με τα οχήματα που εκπέμπουν από 140 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο και κάτω, να κυκλοφορούν ελεύθερα. Τα ΙΧ που κυκλοφόρησαν πριν το 1995 δεν θα επιτρέπεται να κυκλοφορούν εντός του δακτυλίου τις ώρες που ισχύει, ενώ για τα ενδιάμεσα οχήματα θα ισχύσει το μέτρο των μονών - ζυγών. Η διεύρυνση των ορίων του δακτυλίου είναι πιθανή, αλλά ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ απέκλεισε την πιθανότητα δημιουργίας διοδίων και κυκλοφορίας πετρελαιοκίνητων ΙΧ εντός του.
www.ethnos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου